rele sunt clipele când trebuie să te declari înfrântă în confruntarea cu tehnologia si cu tot ce inseamna online! S-a întâmplat acu’ câțiva ani când ce mi-a dat mie, femeie îndrăzneață și plină de idei prin cap? Dacă tot înnebunise lumea cu pantofii sport de toate culorile și toate tălpile, de-i purtau fetele și la rochițe, și bărbații la costum, ce-ar fi să îmi deschid un magazin de pantofi? Online, evident, căci doar nu era să mă îngrop în vreun magazin la bulevard și să mint clientele că le vin bine adidașii, în orice combinație, în speranța că îi vor cumpăra.
Online, elegant, ieftin, mi-am zis, din câteva click-uri, gata magazinu’! Îmi trebuiau doar timp și răbdare să încarc produsele, că doar platforme erau destule, și gratis.
Am luat de am încărcat eu frumușel produsele pe o asemenea platformă gratuită, unul câte unul, cu poze, cu descrieri, cu coduri, tot tacâmul, am bifat toți pașii despre care se spunea în tutoriale. Mi-a luat vreo două săptămâni să mă familiarizez cu platforma, după care așteptam deja ca succesul să mă copleșească.
… să-i dau drumul online, o să se înghesuie userii să-și umple coșurile de cumpărături…
Pe scurt, n-a fost așa. Se vede că socoteala de acasă nu se potrivește cu cea de pe eCommerce. Site-ul arăta jalnic, și asta mi-au zis-o câțiva prieteni pe care i-am rugat să-mi spună sincer cum li se pare. Au fost dureros de sinceri. Mai ales că, dacă încercai să-l accesezi de pe mobil, aveai impresia că tocmai ai aterizat pe un câmp nesfârșit de caractere ce se unduiau în bătaia vântului (erau caractere italice și pagina era disponibilă doar în varianta landscape). Așa că…
Citeste si: Pic cu pic se face verde
…ânată de dorința de a avea în sfârșit magazinul online pe care-l meritam, mi-am căutat în listă.
Se vede că, deși luasem o palmă puternică peste emisfera responsabilă cu tehnologia (parcă cea dreaptă era), tot nu eram dispusă să scot bani din buzunar ca să-mi deschid magazinul. Așa că ce m-am gândit eu? Ia să fac o românească și să-mi consult lista de prieteni, poate dau de vreun IT-ist dispus să mă ajute.
Îl găsesc, fost coleg de liceu. Aveam numărul lui de la întâlnirea de 10 ani de la terminarea liceului, pe care eu o organizasem și la care el n-a mai venit. Îi explic că vreau să-mi fac magazin online de pantofi sport, că am nevoie de ajutor. “Ne vedem mâine la cafea”, îmi zice.
Vine și ziua de mâine, îmi fac smockey eyes ca să mai readuc ceva din intensitatea privirii mele din liceu, pentru care primeam mereu complimente, și mă înfățișez la cafea.
Singura masă din cafenea e ocupată de un bărbat bine îmbrăcat și bine făcut. Mă apropii și parcă aduce puțin cu Ducu, doar la ochii migdalați și strălucitori, fară să fi păstrat însă fața de tocilar, mâncată de acnee, din liceu.
-Ești la fel de drăguță ca în liceu, mă întâmpină zâmbind.
Simt cum roșeața îmi urcă în obraji, mai ales că zâmbetul îi dezvăluie o dantură perfectă, de un alb nepătat, nici măcar de cafeaua pe care o sorbea cu poftă.
-Hahah, mersi, mă mai ajută machiajul. Despre tine ce să mai zic, arați chiar mult mai bine decât în liceu. Unde mai pui că ești și IT-ist de soi, râd eu.
-Eh, nu-i mare lucru, îmi anulă complimentul cu un gest. Să vedem ce aș putea face pentru tine.
Îi turui povestea cu încercarea mea eșuată de a-mi face un magazin online cât de cât pe platfoma gratuită. Îl văd că îl bufnește râsul de câteva ori, dar e gentleman desăvârșit și se abține.
-M-ai pierdut la “cât de cât”, ai pornit greșit tocmai de acolo. Nu vei fi niciodată mulțumită cu “cât de cât”. Uite cum stă treaba, nu vreau să te iluzionezi că aș putea să-ți fac task-ul de la A la Z, mă avertiză. Pot să-ți construiesc arhitectura site-ului, ba chiar și câteva elemente basic de design, dar n-o să vezi de la mine integrare de transportatori, procesatori de plăți, soluții de facturare, aplicații de marketing, afiliați, CRM propriu și alte șmecherii.
-Ah, fac eu, neputând să-mi ascund dezamăgirea.
-Da, din păcate nu sunt all inclusive, făcu Ducu. Am și eu limitele mele. Pot însă să te ajut în alt fel. Te direcționez spre o platformă în care eu am mare încredere, și asta ți-o spune unul care pricepe și codul sursă din spatele platformei, nu numai interfața. Altfel spus, atât funcționalitatea cât și experiența navigării vor fi de top.
-Mda, noi, fetele, suntem mai atrase de interfețe decât de backend, parcă așa îi zice, râd eu încurcată.
-Știu, admise el, tocmai de aia-ți zic. Că tot veni vorba de interfețe, cei de la Gomag îți vor pune la dispoziție un design responsive, așa încât magazinul tău să arate impecabil și pe mobil, nu numai pe tabletă și pe desktop. Când îți faci magazin online, ai de ales între un design responsive, o versiune separată a site-ului pentru mobil sau un design adaptativ. Cel responsive e cel mai indicat, pentru că este favorizat de Google și e bine să nu te pui rău cu Google din start, dacă vrei să ai parte pe urmă de vizibilitate, îmi explică el.
-Am citit că patru români din cinci folosesc un smartphone atunci când fac cumpărături online, deci îți dai seama că n-am de gând să ignor felul în care arată pe mobil. Așa că îmi doresc un site responsive, mai ales după experiența despre care ți-am povestit, admit eu.
-Îți spun, dacă-ți alegi platforma potrivită, o să arate într-un mare fel, mă asigură el.
lungată, dar nu fără direcție – spre online
Chiar dacă IT-istul meu m-a cam lăsat baltă, sfaturile lui au fost de mare bun simț și deschizătoare de ochi. În sfârșit aveam o direcție, și mi se contura tot mai clar în minte cum aș vrea să arate și să funcționeze magazinul meu de pantofi sport.
I-am stalk-uit o vreme pe cei de la Gomag și m-am hotărât să nu-i contactez până nu mă asigur că ei sunt alegerea câștigătoare. Ce mi-a plăcut cel mai mult este că se raportează la cei care și-au găzduit magazinul pe platforma Gomag ca la parteneri, nu ca la clienți. Ăsta era spiritul pe care l-am decriptat din testimonialele ̶c̶l̶i̶e̶n̶ț̶i̶l̶o̶r̶ partenerilor lor.
Evident, am început prin a mă interesa ce este Gomag. E o platformă ce oferă tot ce ai nevoie pentru a vinde online, astfel încât să ai parte de o experiență cât mai plăcută. Unde mai pui că îți pune la dispoziție o serie de teme pentru ca fiecare antreprenor să-și poată personaliza aspectul magazinului așa cum dorește. Exact ce căutam! Nu mai am nevoie de tipul de la IT, de tipa de la marketing, de tipul de la data entry. Gomag îmi oferă pachetul complet: un magazin 100% funcțional. Și la un preț absolut ușor de îndurat.
Gomag este o platformă de comerț electronic românească, special concepută pentru a permite antreprenorilor care nu se pricep la programare să își construiască și să lanseze propriul magazin online. Este practic o soluție găzduită, o platformă ecommerce închiriată, care le oferă antreprenorilor integrarea pe piața din România. Fiind un SaaS (Software as a Service), antreprenorul nu deține o copie a software-ului, ci plătește o taxă lunară ca să-l utilizeze. Mărimea taxei este în funcție de cerințele magazinului online.
Partea care mi-a plăcut cel mai mult este că ai posibilitatea să-ți configurezi singur magazinul. Să-l gândești de la A la Z, de la configurarea inițială până la activarea GoBotilor în platformă și marketing. Investiția se va rezuma, în acest caz, doar la prețul abonamentului pe care îl plătești lunar / anual.
Iar cei care nu au suficient timp să se ocupe de configurarea magazinului și au un buget pe care sunt dispuși să îl investească, sau pur și simplu nu vor să își mai consume energia cu asta și vor să lase o echipă cu experiență să se ocupe vor investi o sumă minimă pentru setup-ul inițial al magazinului. Win-win, orice ai alege așa că…
…ata, m-am hotărât: al ales platforma pentru magazinul online
După ce m-am codit atâta și am tot pendulat printre jumătăți de măsură, vreau și eu o platformă de încredere pentru magazinul meu. Știu la ce mă înham: un întreg ecosistem în care intră și transportatorii, procesatorii de plăți, soluții de facturare, aplicații de marketing, afiliați etc. Odată ce îmi urc magazinul pe Gomag, voi avea acces la integrări cu acești furnizori, așa că nimic nu mă va împiedica să vând online din prima zi.
Întotdeauna mi-au plăcut debate-urile, așa că m-am antrenat ca, ori de câte ori iau o decizie, să-mi fac o listă cu argumente. De ce aleg Gomag? Pentru că pot:
✔Pot încărca o gamă largă de produse, de la 500 până la peste 10.000 sau număr nelimitat de produse.
✔Pot integra foarte ușor până la 8 procesatori de plată, printre care voi aminti doar câțiva cunoscuți: mobilPay, PayU, euPlătesc.ro și Paypal.
✔Pot să aleg din peste 12 servicii de curierat, printre care amintesc: FanCourier, SameDay, GLS, DHL, UPS, etc.
✔Pot să beneficiez de integrare cu cele mai cunoscute servicii de marketing afiliat, comparatoare și aplicații de marketing, peste 30 la număr, printre care Google AdWords, 2Performant, Profitshare, compari.ro sau Facebook.
✔Pot accesa cele mai populare servicii de e-mail marketing precum MailChimp, NewsMan, Get response etc.
✔Pot oferi clienților mei login cu Facebook, pot beneficia de o aplicație de chat prin care pot păstra legătura cu ei sau aș putea chiar să le transmit SMS-uri cu privire la comenzile și statusul acestora.
✔Pot alege dintre mai multe teme customizabile, foarte bine gândite si extrem de atractive.
✔Pot testa gratuit 15 zile serviciile oferite.
Dacă lucrurile vor merge bine, și n-au cum să nu meargă, voi lărgi aria și voi deschide un al doilea magazin, de data asta cu produse de beauty, mai ales de machiaj. Am eu așa o intuiție că, odată ieșite din carantină, femeile patriei își vor cumpăra stivă de rimeluri și tușuri de pleoape, ca să aibă ochi cât mai cuceritori, pe deasupra măștii.
Mda, rujuri n-o să fie în magazin, cel puțin nu în al meu. Slabe șanse să-și mai cumpere cineva, cu măștile astea…
Voi? Aveți vreo idee de magazin online la pachet cu vreo intuiție că ar prinde pe piață? Hai să vedem, avem ceva spirit antreprenorial pe-aici?
Redescopera MODA, MODUL de-a fi senin si MODELUL preferat de pe catwalk.