Până acum vreo 3 ani eram fără griji. Mă îngrijoram doar când dădea vreo răceală peste mine sau când simțeam un început de carie, căci cu dantura am avut dintotdeauna un fix. În rest, viața era frumoasă și lipsită de griji.
De unde vine grija?
Am dat față în față cu ea odată cu fetița cârlionțată care a intrat cu nonșalanță deplină în viața mea. O mare de bucurie și o mare de griji. O grijă care, sunt absolut sigură, va sta cu mine toată viața.
Am primit-o cu toți porii deschiși, am lăsat-o să mă invadeze, să mă sperie, dar să mă și înduioșeze, să-mi facă inima mică cât un purice, dar apoi să o facă să crească, precum un aluat de pâine în cuptor.
Sunt multe gânduri și e multă teamă în compoziția grijii. În momentul în care mi-am dat seama că grija vine din iubire, am început s-o accept ca pe o misiune, parte din mine, din ceea ce devenisem. O simplă mamă.
Odată ce devii mamă, se produc unele modificări structurale în mintea ta, așa încât practic te îndrăgostești de copilul tău, de zâmbetul lui, de lucirea din ochii lui iar, pe de altă parte, plânsul lui îți dă fiori pe șira spinării. Totul face parte din mecanismele complexe ale naturii de a remodela mintea mamei, așa încât să fie mereu în alertă, să-și poată supraveghea practic 24 de ore din 24, 7 zile din 7, progenitura.
Iubirea ne împinge să facem lucruri trăsnite
Am stabilit deja, grijă = iubire. Cum îmi crește inima de câte ori cârlionții ăștia blonzi se cutremură de râs, la fel se întâmplă când văd că mai există în țara asta companii cărora le pasă. Le pasă de oameni, dincolo de profitul imediat, le pasă de valori, dincolo de regulile corporate, le pasă de natură, dincolo de avântul industrial.
Așa este Farmec, o companie dragă mie, care trăiesc în Cluj de atâția ani.
Pare un lucru trăsnit ca o companie de produse cosmetice să se implice la acest nivel în producerea de dezinfectanți. Dar, dacă sapi mai adânc, îți dai seama că nici măcar nu este vorba de o schimbare de macaz. Farmec, cel mai mare producător român de cosmetice, producea și până acum produse de igienă personală și a locuinței, avea deja laboratoare de cercetare și două tipuri de produse pentru igiena mâinilor și a suprafețelor erau deja pe piață: Săpun Lichid Spumă Antibacterian Gerovital Pure și Nufăr Dezinfectant Universal. Cele două produse noi igienizante pentru uz personal, pe bază de alcool 70%: Loțiunea igienizantă pentru mâini și Gelul de igienizare pentru mâini vin, încă o dată, în sprijinul sănătății fiecăruia dintre noi.
Putem fi si uniți
Nimic nu face umanitatea mai unită decât confruntarea cu un dușman comun. Momentul acela a venit, mai repde decât s-ar fi așteptat mulți. Virusul e aici, mai real ca oricând. Dar aici suntem și noi. Ne luăm la trântă cu el, e singura noastră scăpare, fiecare la nivelul lui de implicare.
Doctorii în spitale, în prima linie. Transportatorii pe șoselele lumii. Farmec producând dezinfectanți care să ne ajute să ne știm în siguranță. Noi, cei mulți, stând acasă și având grijă de cei mai vulnerabili.
Se poate mai mult?
Întotdeauna există loc de mai mult și mai departe. Grija ne face să vizualizăm eventualele pericole, mecanismele de apărare intră în alertă și ne fac să găsim rapid soluții.
O companie dinamică, precum e Farmec, se va adapta mereu la noile realități și va găsi soluții pentru a ajuta comunitatea. Au dovedit-o deja prin campaniile lor trecute și prezente, dintre care mi-a atras atenția cea numită „Ai grijă de natură așa cum ai grijă de tine”, în cadrul căreia, în cele 4 magazine din Cluj-Napoca au fost amplasate recipiente de colectare pentru deșeurile de ambalaje din hârtie, plastic, sticlă, metal și aluminiu.
Băile de mulțime vor fi multă vreme de acum încolo de domeniul nostalgiei. Dar o companie 100% românească, așa cum e Farmec, va găsi mereu căi de a se implica în comunitate și fără a fi neapărat unii lângă alții. O companie pe care o iubesc, cujeni de-ai mei implicați în comunitate, mereu adaptați la noile realități românești. O companie iconică pentru Cluj și pentru România, pentru care respectul față de mediu și implicarea în comunitate nu sunt doar niște sintagme lipsite de sens.
În vremuri tulburi, cum sunt cele pe care le trăim, o companie precum Farmec poate veni cu capitalul ei de încredere și de imagine și să producă vizualuri în care să facă awareness pentru marea masă a populației cu privire la importanța folosirii dezinfectanților, atât a celor de mâini, cât și a celor de suprafețe, și a felului în care se folosesc corect. Niște filmulețe creative, pe care să-ți facă plăcere să le vizualizezi, ar avea un impact enorm. O campanie de awareness bine făcută nu e altceva decât grija pentru cei care au grijă.
Uniți, deci puternici
Grija e forța motrice a umanității. Grija ne face să privim oamenii cu iubire și cu responsabilitate. Grija ne îmbracă în fericire orice sacrificiu pe care l-am face pentru semenii noștri. Iată de ce trebuie să o îmbrățișăm și să ne lăsăm simțurile să intre în alertă din când în când, când trăim în situații limită. Să nu uităm, astfel de situații ne-au făcut să devenim mai puternici și mai inteligenți de-a lungul istoriei. Umanitatea va ieși mai călită din acest tumult. Pentru că îi pasă.
Articol scris pentru Spring SuperBlog 2020.
Sponsor:
Redescopera MODA, MODUL de-a fi senin si MODELUL preferat de pe catwalk.