Cafeaua era încă adurindă când a intrat pe ușa magazinului. Era atât de înalt și de slab, încât părea o fantomă în momentul în care a pășit prin lumina naturală, ce bătea de afară prin ușă. Odată ajuns în fața tejghelei, detaliile se conturară mult mai clar: îi văzui ochii de un căprui cald și limpede, tenul curat și pomeții înalți, cârlionții ciocolatii care i se loveau de frunte.
Am sorbit repede o gură de cafea, ca să nu-mi surprindă privirea, poate prea iscoditoare. Nu-mi dădui însă seama că e încă atât de fierbinte. Prin urmare, ca să fie situația și mai penibilă, am sărit ca arsă – la propriu: îmi opărisem buza de sus.
Îl văd pe tânărul fantomatic că se repede la aparatul cu apă ozonificată din colțul magazinului, ia un șervețel, îl înmoaie în apă și într-o secundă e la loc, lângă mine. Se apleacă spre mine, de la înălțimea lui, și se apucă să-mi maseze ușor buza cu șervețelul.
-S-a înroșit și e puțin umflată, se scuză parcă pentru sârguința lui.
E în regulă, mulțumesc mult, îi spun. Te-ai mișcat mai repede decât o infirmieră calificată.
Prima zi de muncă smart
-Hahah, râse el scurt. Și când te gândești că nici ca vânzător nu sunt calificat! Dar voi fi, căci azi e prima mea zi de muncă.
-Ești tipul cel nou, mă prefac eu că mi-a picat fisa, deși îl recunoscusem după poza de pe C.V.
-Robert, îmi întinse el o mână mare și caldă.
-Mara, fac scurt. Hai să-ți fac un tur al aplicației cu care vei lucra. Pentru că da, nu vei fi un simplu vânzător, ci practic un operator. Vei avea parte de cel mai popular software de retail disponibil pe piața din România, SmartCash RMS, singura platformă software românească potrivită pentru managementul oricărui format comercial, online sau offline.
-Știți de ce mi-e cel mai frică? mă întrerupse el, și roșeața i se urcă până în înaltul pomeților. Că voi face greșeli, că voi ieși pe minus la finalul zilei. Trebuie să fiu super atent.
Lecția Smart
-Să-ți spun ceva. Clienții, fie că merg la magazinul din colț ori la hypermarket, se așteapta ca vânzarea la casa de marcat să decurgă rapid și ușor. Dacă dau de un casier care se codește, nu găsește codurile produselor, se mișcă în reluare, e poate mai nou sau mai lent de felul lui, nu se sfiesc să comenteze, să te fulgere cu privirea lor de oameni teribil de grăbiți.
-Da, vedeți, și de asta mi-e frică. Voi lua asupra mea toată energia negativă a zecilor de oameni ce vor face coadă în fața tejghelei într-o zi de muncă, doar pentru simplul motiv că, o vreme, voi fi tipul cel nou.
-Nu va fi deloc așa, îl asigur, punându-i o mână pe umăr. Acum este simplu, fiindcă există programe informatice care ușurează mult munca operatorilor, previn erorile, permit control sporit, oferă cumpărătorilor o experiență mai plăcută. Uite, de pildă cu programul SmartCash POS poți face următoarele operațiuni, folosind palete de butoane cu pictograme:
? Autentificarea casierilor;
? Vânzarea produselor prin selecția din palete de butoane cu pictograme
? Înregistrarea plăților pentru un bon fiscal
? Vânzarea unui produs care trebuie cântărit
? Introducerea unei cantități multiple pentru selectat dintr-o paletă de butoane
? Efectuarea de plăți alternative, non-numerar, de tip tichet electronic
? Anularea unui singur articol de pe un bon
? Anularea unui întreg bon fiscal
-Impresionant, făcu el. Tehnologia salvează din nou stiuatia. Și…dumneavoastră, îmi zice privindu-mă adânc în ochi, cu recunoștință.
-Poți să-mi vorbești la pertu, suntem cam de aceeași vârstă, îi zic cu cochetărie, deși se vedea de la o poștă că era ceva mai tânăr decât mine.
Mă privi zâmbind, nu cred că-și dăduse seama că eram totuși ceva mai bătrână. Cum nu-și dăduse seama nici că eram managerul magazinului, căci zise.
-Și cum lucrezi, ești pe tura de dimineața?
-Azi da, zic evaziv.
Dezvăluirea. Solutiile Smart Cash
-Și ce fac dacă dă rateuri platforma? mă întrebă curios. Știi, adaugă el, nici un software nu e perfect.
-Clar, se poate întâmpla, admit eu. Partea bună e că SmartCash RMS este cel mai raspândit software pentru retail din România. Noi am implementat de curând soluțiile SmartCash RMS, iar cum Magister este singura companie românească ce acordă o garanție de returnare de 30 de zile pentru funcționarea întregului magazin în care s-au implementat aceste soluții, suntem încă în perioada de garanție, deci suntem acoperiți.
Nu trebuie să ne facem griji în legătură cu funcționarea acestui software supermarket, căci cei de la Magister oferă suport tehnic profesionist în toată țara, 7 zile pe săptămână. Pentru că afacerile de retail cu adevărat de succes sunt pe termen lung, Magister își susține clienții și după implementarea soluțiilor, asigurându-le suport tehnic în toată țara, 7 zile pe săptămână, prin rețeaua națională de parteneri certificați coordonată din centrul logistic de la București. Ai aici numărul lor pentru suport: 021.569.36.99.
-Hmm, se pare că platforma asta o să-mi facă munca mult mai ușoară.
-Așa e, la fel cum mi-o face și mie, căci e un instrument de nădejde pentru evidența exactă asupra vânzărilor, care mă ajută să îmi motivez echipa și să iau cele mai bune decizii de management.
-Lasă-mă să ghicesc, făcu el. Ești domnișoara manager. Mai vru să zică ceva, dar își înghiți cuvintele și un nou val de roșeață îi urcă în obraji.
-N-am vrut să mă prezint așa din prima, nu mi-o lua te rog în nume de rău. E mult mai ușor să-mi fac o părere reală despre noii angajați așa, hai să zicem deghizată. Ai trecut cu brio testul să știi, îl asigur cu sinceritate.
Ești săritor, dornic să înveți cât mai mult cât mai repede, nu ești arogant, ci mai degrabă îngrijorat cum să-ți faci cât mai bine jobul. Plus că pui întrebări inteligente, îi trag cu ochiul. Deci fără cale de întoarcere, ești angajat, îi zic.
Ne-am înțeles din prima zi, și timpul care a trecut din momentul în care a intrat prima dată pe ușa magazinului până azi nu a făcut decât să-mi valideze faptul că era un băiat tare bun. L-am îndrăgit și m-a îndrăgit din prima, eram un fel de soră mai mare, nicidecum ditamai șefa, și tot eu am fost cea care i-a făcut inițierea în soluțiile SmartCash RMS.
In loc de epilog: Platforma s-a dovedit a fi atât de intuitivă, încât Robet s-a prins repede ce și cum și n-a avut parte nici de erori, nici de clienți care să dea nerăbdători din picior la coadă, așa cum s-a temut în prima zi.
Foto via smartcash.ro, infografic realizat cu canva.com
Articol scris pentru
SuperBlog 2020, ediția de toamnă.
Sponsor:
Redescopera MODA, MODUL de-a fi senin si MODELUL preferat de pe catwalk.