Când în marea aventură
A unui business de anvergură
Te avânți, dorești să știi
De la ce să te abții,
Cu ce să mergi înainte,
Cum să faci să iei aminte,
Singur să te evaluezi,
Ce skilluri vrei să etalezi,
Piața atent s-o cercetezi
Și pe nișa ta de vezi
Vreo afacere, să te-ntrebi
Cum de-a reușit, ce trebi
Să adaugi la agendă
Ca să faci din brand legendă.
Dacă nu ai concurență,
Să nu crezi că-i coincidență,
Poate ideea ta n-are
Șanse reale din născare.
Să pui mereu în balanță
Pasiuni, buget, alianță
Cu-alți posibili parteneri,
Ce oferi, ce vrei, ce ceri,
Și nu uita, cuvântul magic:
Interacționează! Îi tragic
Să crezi că poți singurel
Afacerea s-o dezvolți lejer,
De suport vei avea nevoie,
Ori de câte ori, anevoie
Lucrurile s-or urni,
De-asta BIGG.ro s-a inventat
Că să fii mai conectat
La clienți potențiali,
La acei oameni reali,
Care caută fix ce tu
Trimiți pe piață, un atu
Pe care nu poți să-l ratezi
Când afacerea ți-o creezi.
O platformă de poveste
Bigg.ro liantul este
Între două lumi conexe
Cu cereri și oferte complexe;
Iar B2B este conceptul
Care-n business ține pieptul
Provocărilor mari și mici,
Ca să treci cu brio peste frici
Și un brand propriu să creezi,
Așa cum ți-l imaginezi.
Ai o idee de afaceri care te bântuie? Simți că ar prinde bine pe piața românească și îți imaginezi deja zâmbetele de mulțumire de pe fețele clienților odată ce se întâlnesc cu produsele și serviciile pe care le oferi, dar și noul tău mod de viață, ca viitor dezvoltator de afacere? Totul sună ca un vis, dar nu uita: cele mai multe afaceri de pe piață eșuează. Iată de ce trebuie să bifezi câteva etape înainte de a te arunca în aventura vieții tale.
Evaluează-te
– De ce vrei să începi o afacere? Ai nevoie de mai mulți bani? Sau poate de mai multă libertate? Vrei să scapi de programul de la 9 la 17?
– Ce skill-uri ai?
– Care e aria ta de expertiză?
– Cât îți permiți să cheltuiești?
-De cât capital ai nevoie?
– Ce fel de mod de viață îți dorești?
Gândește-te la o idee de afaceri
Ai deja o idee grozavă, pe care abia aștepți să o lansezi pe piață? Dacă da, felicitări, poți trece la următoarea etapă. Dacă nu:
– Care sunt noile tehnologii care își vor pune amprenta pe piață de servicii și produse?
– Folosește dictonul: mai repede, mai ieftin, mai aproape, vizavi de produsul sau serviciul pe care îl oferi, comparativ cu concurența.
Cercetarea de piață
Mai face și altcineva ceea ce vrei să faci tu? Dacă nu, există vreun motiv pentru care nu ai concurență pe piață? Răscolește piața și află de la bun început care îți sunt potențialii rivali sau parteneri de afaceri.
Iată câteva dintre erorile pe care viitorii antreprenori le fac in cadrul cercetării de piață:
– Să faci doar cercetare în mediul online.
– Să chestionezi doar oamenii pe care îi știi în legătură cu nișa în care vrei să activezi.
Obține feedback
Lasă oamenii să interacționeze cu serviciile sau produsele tale și ține cont de părerile lor. O privire din afară poate vedea o problemă pe care tu ai omis-o. În plus, oamenii aceștia pot deveni veritabili avocați ai brandului tău, dacă le place cu adevărat produsul pe care îl oferi și dacă ții cont de punctul lor de vedere. Odată ce ai lansat primul produs, obține feedback și apoi adaptează-te înainte de a lansa următorul produs, așa încât să poți mereu îmbunătăți ceva si să rămâi relevant.
Fă-ți afacerea oficială
Pune în ordine toate aspectele legale din timp, așa încât afacerea ta să fie în deplină legalitate. Astfel, nu va trebui să te ingrijozrezi că cineva ți-a furat ideea, că un partener s-a retras cu pagube sau că cineva te dă în judecată pentru ceva la care nu te așteptai.
Scrie-ți planul de afaceri
Chiar dacă poate părea o corvoadă, un plan de afaceri bine pus la punct te va ajuta să bifezi pas cu pas etapele, să fii mai organizat și să ai un punct de pornire.
Începe să-ți construiești echipa
Angajează mai degrabă specialiști decât generaliști și concentrează-te pe crearea unei culturi organizaționale care să încurajeze productivitatea.
Crește-ți afacerea
Sunt zeci de feluri în care poți crește: poți achiziționa o nouă afacere, să țintești spre o nouă piață, să îți extinzi ofertele și așa mai departe. Campaniile de marketing sunt alte modalități de a-ți crește afacerea. Platformele Business To Business sunt create pentru a veni în sprijinul companiilor care dezvoltă diferite activități de producție, distribuție, import sau oferă diferite servicii și produse partenerilor. Aceste platforme conectează furnizorii de servicii și produse din România cu potențiali clienți care vor să găsească cele mai bune oferte și oportunități. BIGG.ro este o astfel de platformă, care te va ajuta să interacționezi cu potențiali clienți și să-ți creezi pas cu pas imperiul la care ai visat. Accesează secțiunea pachete Bigg.ro pentru a incepe.
Redescopera MODA, MODUL de-a fi senin si MODELUL preferat de pe catwalk.